منتشر شده در 29 مهر 1403 | بروزرسانی در دیروز

انواع رنگ ارتودنسی دندان

  • نویسنده: تیم محتوای پزشکی رویینو
  • بازبینی پزشکی: دکتر عرفان خلیل پور
  • محتوای تایید شده

انواع رنگ ارتودنسی دندان

از رنگ سفید گرفته تا بنفش و زرد، دست شما برای انتخاب رنگ ارتودنسی دندان باز است. انتخاب رنگ مناسب یک تصمیم فردی است که هر کسی مطابق با علایق و ترجیحات خود آن را در نظر می‌گیرد. شاید دختر بچه‌ها به سراغ صورتی بروند یا پسرها از رنگ آبی خوششان بیاید. از طرفی، بزرگترها معمولاً رنگ‌های خنثی مانند سفید و نقره‌ای را انتخاب می‌کنند. پس برای هر سلیقه‌ای یک رنگ وجود دارد. با این حال، در این مقاله از وبلاگ «رویینو» به انواع رنگ ارتودنسی دندان و نحوه انتخاب بهترین رنگ بریس دندان می‌پردازیم.

نحوه انتخاب رنگ ارتودنسی دندان

اول از همه باید بگوییم که ارتودنسی دندان شامل نصب بریس‌های فلزی است. انتخاب رنگ ارتودنسی به رنگ بریس‌ها اشاره دارد. بریس‌های شما برای مدتی روی دندان‌هایتان قرار می‌گیرند، بنابراین انتخاب یک رنگ عالی می‌تواند یک راه سرگرم کننده و ساده برای نشان دادن علایق و روحیه شما باند. با این حال، دانستن نحوه انتخاب رنگ مناسب برای بریس‌ها ممکن است برای بعضی افراد مشکل باشد.

نکته مهم این است که رنگی را انتخاب کنید که لبخند شما را زیباتر کند. از طرفی، به اجزای صورت خود به ویژه رنگ چشم‌ها توجه کنید. کسانی که چشمانی آبی دارند، رنگ ارتودنسی آبی گزینه خوبی است. افرادی که چشمانی مشکی و قهوه‌ای دارند، رنگ‌های نقره‌ای، سفید و هر نوع رنگ شادی توصیه می‌شود. رنگ بریس را مطابق با سن، رنگ پوست، رنگ چشم و سبک پوشش خود انتخاب کنید. رنگ‌های شاد برای کودکان و نوجوانان و رنگ‌های خنثی برای بزرگسالان پیشنهاد می‌شود. اگر پوست روشنی دارید، رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز را انتخاب کنید. اگر هم پوست برنزه و تیره دارید، رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی را در نظر بگیرید.

اگر همیشه استایل رسمی می‌زنید، رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید. رنگ‌های شاد برای استایل اسپرت مناسب‌تر است. اگر لباسی می‌پوشید که بیشتر صورتی یا بنفش است، صورتی را به عنوان رنگ ثانویه و اسطوخودوسی را به عنوان رنگ اصلی برای بریس‌های خود انتخاب کنید. ست کردن رنگ ارتودنسی دندان با لباس باعث می‌شود ظاهری متفاوت داشته باشید. متخصصان ارتودنسی همچنین بیماران را تشویق می‌کنند تا رنگ بریس‌های خود را مطابق با فصل انتخاب کنند. در تابستان می‌توانید رنگ‌های زرد، صورتی، آبی و طلایی را در نظر بگیرید و در پاییز از رنگ‌های گرم مانند نارنجی و قرمز استفاده کنید. همچنین در زمستان رنگ‌های آبی و بنفش را انتخاب کنید. در بهار نیز رنگ‌های سبز و آبی گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند. نکته مهم این است که رنگ آبی برای همه فصول عالی است.

محبوب‌ترین انواع رنگ ارتودنسی دندان

محبوب‌ترین انواع رنگ ارتودنسی دندان

بریس‌ها معمولاً برای مدت زمانی مهمان دندان‌های شما هستند. پس آنها را مانند هر قسمت از صورت خود تزیین کنید تا لبخندی خاص‌تر و زیباتر داشته باشید. ارتودنسی دندان طیف وسیعی از رنگ‌ها را شامل می‌شود. شما دست‌تان برای انتخاب رنگ مناسب باز است؛ اما در ادامه به محبوب‌ترین انواع رنگ ارتودنسی دندان اشاره می‌کنیم:

  • ارتودنسی نقره‌ای: ساده و مناسب برای استفاده روزمره
  • ارتودنسی طلایی: لوکس و مناسب موقعیت‌های رسمی
  • ارتودنسی آبی: آرامش بخش و مناسب روزهای تابستانی
  • ارتودنسی سبز: صلح جو و مناسب عاشقان طبیعت
  • ارتودنسی سفید: ساده و مناسب برای استفاده روزمره
  • ارتودنسی بنفش: جذاب و مناسب موقعیت‌های رسمی
  • ارتودنسی شفاف: ساده و مناسب برای استفاده روزمره

انواع رنگ ارتودنسی دندان برای کودکان و نوجوانان

رنگ‌های محبوب را معرفی کردیم، اکنون بیایید هر رنگ را براساس سن و جنسیت به انواع مختلف تقسیم کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه به انواع رنگ ارتودنسی دندان برای کودکان و نوجوانان اشاره می‌کنیم

رنگ ارتودنسی دندان برای دختران

از صورتی و بنفش پر جنب و جوش گرفته تا آبی و سبز پررنگ، بریس‌های دختران در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند. این رنگ‌ها نه تنها عالی به نظر می‌رسند، بلکه می‌توانند خصوصیات فرزند شما را نیز منعکس کنند؛ بنابراین، وقتی دختر کوچک شما می‌خواهد لبخندی زیبا داشته باشید، یک ارتودنسی رنگی مناسب او را تهیه کنید. از رنگ‌های ارتودنسی دندان برای دختران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شفاف
  • صورتی
  • سبز
  • اسطوخودوس
  • قرمز
  • نارنجی

رنگ ارتودنسی دندان برای پسران

از مشکی و آبی پررنگ گرفته تا طلایی و قرمز، رنگ‌های بریس پسرانه در حال حاضر متنوع‌تر از همیشه هستند. چه بخواهید رنگ‌های تیم ورزشی مورد علاقه پسرتان را انتخاب کنید و چه بخواهید به ظرافت لبخند فرزند خود را زیباتر کنید رنگی وجود دارد که با شخصیت او مطابقت داشته باشد. از رنگ‌های ارتودنسی دندان برای پسران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکی
  • سبز
  • طلایی
  • آبی
  • نقره‌ای
  • قرمز

انواع رنگ ارتودنسی دندان برای بزرگسالان

بهترین رنگ بریس‌ها، برای بزرگسالان، رنگ‌هایی هستند که متناسب با سن آنها باشند، اما این بدان معنا نیست که شما باید از روحیات کودکانه خود دوری کنید. باز هم می‌توانید هر رنگی را که دوست دارید، انتخاب کنید. از رنگ‌های ارتودنسی دندان برای بزرگسالان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفید
  • شفاف
  • نقره‌ای
  • آبی
  • طوسی
  • طلایی

ترکیب انواع رنگ ارتودنسی دندان

شما این امکان را دارید رنگ بریس‌ها را به صورت ترکیبی (دو یا چند رنگ مختلف) نیز انتخاب کنید. در ادامه به ترکیب‌های محبوب رنگ ارتودنسی دندان اشاره می‌کنیم:

ترکیب آبی و بنفش

این ترکیب برای هر نوع رنگ پوست و رنگ مو از جمله روشن و تیره مناسب است. با این حال، انتخاب تن رنگی برای شما وجود دارد. به این معنی که می‌توانید سرمه‌ای را یاسی ترکیب کنید یا بنفش را با آبی لاجوردی! علاوه بر این، آبی آرام بخش است، در حالی که بنفش با خلاقیت مرتبط است، بنابراین می‌توانید خود را فردی آرام و خلاق نشان دهید.

ترکیب سبز و نارنجی

این دو رنگ می‌توانند صلح و انرژی را ترکیب کنند. رنگ سبز با رنگ پوست برنزه عالی به نظر می‌رسد و به خوبی با موهای روشن یا تیره ترکیب می‌شود. نارنجی به عنوان رنگی پرانرژی شناخته می‌شود که به شما کمک می‌کند شادی خود را با لبخندتان به دیگران نشان دهید. نارنجی با رنگ پوست برنزه و رنگ موی بلوند همخوانی زیادی دارد.

ترکیب نقره‌ای و صورتی

این دو رنگ ظاهری ظریف و در عین حال لوکس ایجاد می‌کنند. نقره‌ای برای پوست سفید عالی به نظر می‌رسد، در حالی که صورتی با موهای روشن ست است. این ترکیب رنگی برای افراد با پوست برنزه خیلی مناسب نیست. ترکیب نقره‌ای و صورتی به شما لبخندی زیبا می‌بخشد و ظاهر شما لوکس نشان می‌دهد.

تاثیر غذا و نوشیدنی بر رنگ ارتودنسی دندان

تاثیر غذا و نوشیدنی بر رنگ ارتودنسی دندان

برخی از مواد تشکیل دهنده غذاها و نوشیدنی‌ها می‌توانند بریس‌های رنگی شما را لکه‌دار کنند، بنابراین مهم است که مراقبت نوع غذایی که می‌خورید باشید. شما باید از مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی مانند آب نبات، آب میوه، نوشابه و بستنی را کم کنید، زیرا این مواد می‌توانند به بریس‌های روی دندان شما آسیب برسانند. به جای آن از مایعات شفاف مانند آب و غذاهای سفید مانند برنج سفید، مرغ، پنیر و ماست ساده استفاده کنید.

همچنین هنگام خوردن شیرینی‌های چسبناک مانند آدامس بهتر است از چسبیدن آنها بین سیم‌ها و براکت‌ها خودداری کنید. مسواک زدن را بعد از هر وعده غذایی فراموش نکنید! انجام این کار به شما کمک می‌کند تا بریس‌های رنگارنگ شما را برای مدت طولانی‌تری تمیز و سالم باقی بمانند.

انتخاب رنگ ارتودنسی برای دندان‌های زرد

اگر دندان‌های شما کمی زرد هستند، انتخاب رنگ بریس می‌تواند به شما کمک کند زرد بودن آنها را کاهش دهید. توصیه می‌کنیم از رنگ‌هایی مانند طلایی، زرد و نارنجی اجتناب کنید، زیرا زردی دندان‌هایتان را بیشتر می‌کند. در عوض، رنگ‌های سردتر مانند آبی، سبز یا بنفش را انتخاب کنید تا دندان‌هایتان سفیدتری نشان دهد. علاوه بر این، توصیه می‌کنیم قبل از ارتودنسی از روش‌های سفید کننده دندانپزشکی استفاده کنید تا هم اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و هم محدودیتی در انتخاب رنگ بریس نداشته باشید.

کلام آخر

وقتی نوبت به انتخاب رنگ ارتودنسی دندان می‌رسد، به خاطر داشته باشید که گزینه‌های بی‌پایانی وجود دارند. پس نگران این نباشید که نمی‌توانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. از رنگ‌های خنثی کلاسیک گرفته تا رنگ‌های پر جنب و جوش، هر فردی می‌تواند رنگ مخصوص خود را انتخاب کند. توصیه می‌کنیم رنگی را در نظر بگیرید که با علایق، ظاهر (رنگ پوست، مو چشم) و سبک پوششتان مناسب باشد.

سوالات متداول

در ادامه به سوالات متداول در مورد انواع رنگ ارتودنسی دندان اشاره می‌کنیم:

محبوب‌ترین رنگ ارتودنسی دندان چیست؟

جذاب‌ترین رنگ‌های بریس‌ها به علایق، ظاهر (رنگ پوست، مو چشم) و سبک پوششتان بستگی دارد؛ اما رنگ‌های آبی، بنفش، زرد، طلایی، نقره‌ای و شفاف محبوبت‌تر هستند.

ساده‌ترین رنگ ارتودنسی دندان چیست؟

بریس‌های شفاف برای کسانی که می‌خواهند ظاهری ساده داشته باشید، گزینه‌ای عالی است. بدین دلیل که با رنگ طبیعی دندان‌های شما ترکیب می‌شود.

کدام رنگ ارتودنسی دندان‌ها را سفیدتر نشان می‌دهد؟

رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای، مشکی، بنفش و سبز زمردی تضاد خوبی در برابر رنگ طبیعی دندان‌های شما ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند روشن‌تر دیده شوند.

آیا استفاده از رنگ‌های ترکیبی برای ارتودنسی امکان پذیر است؟

شما این امکان را دارید رنگ بریس‌ها را به صورت ترکیبی (دو یا چند رنگ مختلف) انتخاب کنید. ترکیب رنگی به علایق شما بستگی دارد.

بهترین رنگ ارتودنسی دندان برای کودکان کدام است؟

رنگ‌های شاد مانند آبی، قرمز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش و سایر موارد برای کودکان و نوجوانان گزینه‌های بهتری هستند.

بهترین رنگ ارتودنسی دندان برای بزرگسالان کدام است؟

رنگ‌های خنثی مانند آبی، سفید، نقره‌ای، مشکی، طلایی، طوسی و سایر موارد برای بزرگسالان عالی هستند. با این حال، امکان انتخاب هر رنگی وجود دارد.

راه‌حل‌های مرتبط

ارتودنسی دندان
0 تصویر قبل و بعد
تاپیک‌های مرتبط

Aki

تورم زیر لب بعد از ارتودنسی

باسلام و خسته نباشید. من دو سه ماهی هست که دوره ارتودنسی دندانهام تموم شده و دکتر اول فیکس متحرک بهم دادن اما با اصرار خودم بعد از یک ماه فیکس ثابت پشت دندونم گذاشتن اما تا این موقع متوجه تورم پوست نشدم. و یک ماهی هست که متوجه ورم زیر لب پایینم شدم یعنی انگار دوتا فندوق دوطرف زیر لبم گذاشتن که من
3

پاسخ
(2 متخصص . 1 کاربر)

آخرین پاسخ: 22 مهر 1403

.

محمد عسگری

بهروزی

راه حل برای پر شدن جای خالی دندان بالایی

سلام وقت بخیر بنده دندون ۴سمت راست بالا را ازدست دادم و متاسفانه فضای خالی ندارم ایمپلنت کنم ،بریج هم دندون های بغلم خراب میشه چه پیشنهادی دارین
2

پاسخ

آخرین پاسخ: 10 مهر 1403

.

کلینیک دندانپزشکی آمیتیس

آتی

آتی

تاثیر ارتودنسی بر بینی عمل شده

سلام‌ .چه مدت بعد از عمل میشه ارتودنسی انجام داد که دیگه مشکلی واسه بینی عمل کرده نداشته باشه؟ بین ارتودنسی و عمل بینی کدامیک باید زودتر انجام شود؟ 
2

پاسخ

آخرین پاسخ: 4 مهر 1403

.

دکتر مهدی محمدی

معصومه S

معصومه S

بعد از ارتودنسی چجوری مسواک بزنیم؟

سلام.من دو روزه ارتودنسی کردم. بهم گفته چجوری مسواک بزنم ولی دقیق یادم نیست.میشه راهنماییم کنین و اگر نکته خاصی کسی میدونه بهم بگه لطفا
0

پاسخ

آخرین پاسخ: 8 مهر 1403

ooooo

ooooo

بعد عمل بینی میشه ارتودنسی کرد؟

خسته نباشید من هم میخوام عمل بینی انجام بدم و هم دندونهامو ارتودنسی کنم.اگر اول عمل بینی کنم بعدش میشه ارتودنسی کرد؟؟
0

پاسخ

آخرین پاسخ: 8 مهر 1403

تینا احمدیان

تینا احمدیان

تا چه سنی میشه ارتودنسی کرد؟

من 18 سالمه و دندون خرگوشی دارم.خیلی ذوست دارم ارتودنسی کنم ولی موقعیت مالی خوبی نداریم الان.میخوام بدونم تا چه سنی میتونم ارتودنسی انجام بدم؟؟
0

پاسخ

آخرین پاسخ: 8 مهر 1403

نظر شما

لینک‌های مرتبط