Belorens Logo
mohsen28 اردیبهشت 1403

بهترین سن برای عمل لب شکری

بهترین زمان برای انجام عمل لب شکری کی هست چه سنی بهترین سن هست؟ خواهر زاده من ۳ روز پیش به دنیا اومده ولی متاسفانه شکاف لب و شکاف کام باهم داره. گفتن باید عمل بشه تا نهایتا هفته آینده.تا چ زمانی میشه عمل رو عقب انداخت ؟؟

پاسخ خود را بنویسید...

سلام، وقتتون بخیر

  • شکاف لب: بهترین زمان برای جراحی شکاف لب معمولا بین ۳ تا ۶ ماهگی نوزاد است. این زمان به این دلیل انتخاب می‌شود که نوزاد در این سن به اندازه کافی رشد کرده و قادر به تحمل جراحی است، اما هنوز آنقدر بزرگ نشده که عوارض بیشتری ایجاد شود.

  • شکاف کام: بهترین زمان برای جراحی شکاف کام معمولا بین ۱۰ تا ۱۲ ماهگی نوزاد است. این زمان‌بندی نیز مانند بالا به این دلیل انتخاب می‌شود که نوزاد در این سن توانایی بیشتری برای تحمل جراحی دارد و همچنین برای بهبود تکامل گفتاری و تغذیه‌ای، مناسب است.

تأخیر در انجام جراحی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله شرایط خاص نوزاد، توصیه‌های پزشکی یا نیاز به آماده‌سازی بیشتر برای جراحی رخ دهد. با این حال، بهتر است تا جای ممکن از تاخیر زیاد در انجام این جراحی‌ها پرهیز شود، چرا که تاخیر می‌تواند منجر به مشکلات گفتاری، تغذیه‌ای و اجتماعی در آینده شود.

با این حال، در مواردی ممکن است بنا به دلایل خاصی توصیه به زودتر یا دیرتر انجام دادن عمل نیز داشته باشم. دلایلی مثل:

  1. وضعیت سلامتی عمومی نوزاد: اگر نوزاد دارای مشکلات سلامتی دیگری باشد که باید قبل از جراحی حل شوند.

  2. تغذیه: اگر نوزاد به خوبی تغذیه نمی‌کند و نیاز به بهبود وضعیت تغذیه‌ای قبل از جراحی دارد.

  3. وزن و رشد: اگر نوزاد به وزن مناسب برای انجام جراحی نرسیده باشد.

پیشنهاد می‌کنم تشریف بیارید به طور مستقیم نوزاد را ببینم و نگرانی‌ها و سوالات خود را درمیان بگذارید تا بهترین تصمیم برای سلامت و بهبود نوزاد شما گرفته شود.

جراح گوش، حلق و بینی

سلام. اصلاح شکاف لب در سن ۳ ماهگی و اصلاح شکاف کام در سن ۱۸ ماهگی، از رویه‌های جراحی معمول و توصیه شده هستند. جراحی برای اصلاح شکاف لب در ۳ ماهگی به کودک کمک می‌کند که در ابتدای زندگی، با مشکلات کمتری در تغذیه و تکلم مواجه شود و ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد. در مقابل، اصلاح شکاف کام در ۱۸ ماهگی انجام می‌گیرد تا قبل از شروع به سخن گفتن کودک، این مشکل برطرف شود و از بروز مشکلات بلندمدت در تکلم و شنوایی جلوگیری به عمل آید. این زمان‌بندی‌ها به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند تا بهترین نتایج زیبایی‌شناختی و عملکردی را تضمین کنند و توسعه طبیعی کودک را تا حد امکان تسهیل بخشند.

معمولا زمان برای جراحی لب شکری زمانی است که کودک بین دو سه ماهگی تا شش ماهگی باشد. این زمان بندی به این دلیل انتخاب می شود که در این سن کودک هنوز شروع به تکلم نکرده و بافت ها و ساختارهای صورت هنوز در حال رشد هستند، که می‌تواند به نتایج بهتری در بهبود و رشد طبیعی کمک کند.

عمل جراحی کام شکاف دار نیز معمولاً قبل از سن ۱۸ ماهگی انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که توسعه تکلم و زبان کودک تحت تأثیر قرار نگیرد. در مواردی که نیاز به جراحی های بیشتر باشد، این جراحی ها ممکن است در سنین بالاتر و بر اساس نیازهای فردی خود کودک انجام شود.

پاسخ شما
discussion_inside.reply_modal.editor_placeholder
discussion_call_to_action.title

discussion_call_to_action.description

راه‌حل مرتبط

جراحی لب شکری

تاپیک‌های مرتبط

ELSA

ELSA

جلوگیری از لب شکری شدن جنین

سلام من قصد بارداری دارم ولی توی فامیل همسرم یه نوزادی تازه به دنیا اومده که لب شکری هست .باید چیکار کنم که از لب شکری شدن جنین جلوگیری کنه؟؟چیز خاصی باید بخورم یا پرهیز کنم؟؟؟
1

پاسخ

آخرین پاسخ: 13 شهریور 1403

.

دکتر پیمان برومند

مهناز هخامنش

هزینه عمل شکاف کام چقدره؟

سلام کسی میدونه هزینه عمل شکاف کام حدودا چقد هست؟برادرزاده ام که یه هفته است به دنیا اومده شکاف کام و لب داره و گفتن دو ماهش بشه عملش میکنن بیمه ندازن نگران هزینه ها هستن
7

پاسخ
(3 متخصص . 4 کاربر)

آخرین پاسخ: 13 شهریور 1403

.

دکتر معصومه سعیدی

پری با نشاط

پری با نشاط

ژنتیک لب شکری از پدر به ارث میرسد یا مادر

به لحاظ ژنتیکی لب شکری و شکاف کام بیشتر از طرف پدر به ارث میرسه یا مادر؟ در نسل های بعدی چطور آیا روی اون ها هم تاثیر ژنتیک وجود داره و اون ها هم ممکنه از نسل های قبل تر به ارث ببرن؟
2

پاسخ

آخرین پاسخ: 13 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی

laya

laya

لب شکری در سونوگرافی مشخص میشه؟

سلام دوستان من تصمیم به بارداری دارم اما خیلی از لب شکری بودن فرزندم میترسم چون از فامیلای خیلی دورمون چند نفر لب شکری بودن و شکاف کام دارن می خواستم ببینم تو سونوگرافی معلوم میشه این مورد؟
1

پاسخ

آخرین پاسخ: 3 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی

طاهره

طاهره

لب شکری بودن جنین کی مشخص میشه؟

سلام، کسی اطلاعی داره جنین کی لب شکری بودنش مشخص میشه ممکنه تا به دنیا نیاد مشخص نشه؟
1

پاسخ

آخرین پاسخ: 3 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی

آویسا

آویسا

دلیل لب شکری شدن نوزاد

کسی میدونه دلایل لب شکری شدن جنین چیه؟؟چرا بعضی نوزادها این جوری به دنیا میان؟؟من دو ماهه باردارم و استرس اینو دارم که بچه ام این مدلی به دنیا نیاد
2

پاسخ

آخرین پاسخ: 1 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی