nargol5 مهر 1402

خلط خونی بعد از عمل جراحی بینی

سلام سوالم اینه ک یه هفته اس که عمل کردم ولی امروز خلط خونی دارم چیز خطرناکی نیس؟یا عادیه؟

پاسخ خود را بنویسید...
جراح گوش، حلق و بینی

خروج خلط خونی پس از عمل جراحی بینی، به ویژه در هفته اول، ممکن است به دلایلی مانند ورم و فرآیند طبیعی التیام بینی رخ دهد. این موضوع می‌تواند تا حدودی طبیعی باشد، به خصوص اگر خونریزی خفیف باشد و به تدریج کاهش یابد.

با این حال، اگر خلط خونی که تجربه می‌کنید، غیرعادی به نظر می‌رسد یا اگر مقدار خون در خلط زیاد است و یا ادامه‌دار شده، این می‌تواند نیازمند توجه پزشکی فوری باشد. توصیه می‌شود در این شرایط حتماً با جراح خود تماس گرفته و مشاوره پزشکی دریافت کنید. پزشک ممکن است برای اطمینان از نبود عفونت یا مشکلات دیگر، معاینات بیشتری را توصیه کند.

اقدامات مراقبتی مانند استفاده از اسپری‌های نمکی بینی می‌تواند به کاهش خشکی و تحریک پذیری بینی کمک کند و خوابیدن با سر بالا نیز می‌تواند به کاهش فشار و کمک به کاهش خلط خونی کمک کند. مهم است که دستورالعمل‌های پزشک را دقیقاً دنبال کنید تا از بهبودی مناسب و به موقع اطمینان حاصل شود.

جراح گوش، حلق و بینی

تجربه خلط خونی و ترشحات مخاط بینی یک هفته تا ده روز بعد از عمل طبیعی است و جایی برای نگرانی ندارد. بهتر است حداقل روزی ۴ بار بینی خود را با سرم شستشوی هم دمای بدن شستشو دهید تا این خلط تخلیه شود. نفس کشیدن با بینی هم به شما کمک میکند تا راه تنفسی باز شده و زخم شما زودتر ترمیم شود. استفاده از پماد تتراسایکلین و اسپری روغن کنجد نیز یکی از راه های ترمیم جای جراحت داخل بینی و از بین بردن خلط خونی است.

خلط خونی تا چند هفته بعد از عمل جراحی بینی می‌تواند طبیعی باشد. این حالت معمولا به دلیل تحریک و ترمیم بافتهای داخلی بینی و سینوسها ایجاد می‌شود و به مرور زمان برطرف خواهد شد. البته اگر میزان خونریزی زیاد باشد یا همراه با علائمی مثل درد شدید، تب، یا احساس تنگی نفس باشد، توصیه می‌کنم با جراح خود تماس بگیرید تا بررسیهای لازم انجام شود. در غیر این صورت، خلط خونی مختصر در این مرحله از بهبودی جای نگرانی ندارد.

پاسخ شما
discussion_inside.reply_modal.editor_placeholder
discussion_call_to_action.title

discussion_call_to_action.description

راه‌حل مرتبط

عمل زیبایی بینی
عارفه سبحانی

عارفه سبحانی

عمل زیبایی بینی با وجود بیماری آسم

سلام خسته نباشید.میخواستم سوال کنم آسم داشته باشیم میتونیم عمل کنیم؟ آسم و عمل بینی تداخلی ایجاد نمیکنه ؟ بیهوشی عمل زیبایی بینی باسابقه آسم خطرناک نیست ؟🙏
3

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی

آنا

آنا

جوش نخوردن پره بینی ۳ ماه بعد عمل

سلام من حدودا سه ماهه ک عمل کردم . پره سمت راست بینیم از داخل ی مقدارخیلی کمی بازه و جوش نخورده. خیلی نگرانم طبیعیه بنظرتون یا مشکلی هس؟
2

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی

سارا

سارا

نوشیدنی آلوئه ورا برای کاهش ورم بینی موثره؟

درسته که آلوئه ورا خواص ضد التهابی داره و نوشیدنی آلوئه ورا باعث میشه ورم بینی بعد از عمل کم بشه؟
4

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی

r2403627651

حساسیت به چسب بینی پس از جراحی بینی

پوستم به چسب بینی حساسه و هرسری زخم میشه پیشنهادتون چیه بجای چسب چی میتونم استفاده کنم؟
2

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی

neda.TEH

neda.TEH

نوک بینی گرد بهتره یا تیز؟

من میخوام بینیمو عمل کنم. صورتم کشیده است. برای صورت من نوک بینی گرد قشنگتره یا تیز؟ هر کدوم از نوک بینی نوک تیز و گرد به چه صورتایی میاد؟
1

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی

chika_toofighi

chika_toofighi

نمیدونستم باردارم عمل بینی کردم

سلام من 10روز پیش عمل بینی انجام دادم.روز قبل از عمل باید پریود میشدم ولی نشدم و منم رفتم عمل انجام دادم چون گفتم شاید از استرس عقب افتاده ولی تا الان پریود نشدم و دیروز که بی بی چک زدم دیدم باردار هستم.واسه بچه ام مشکلی پیش نمیاد؟ خیلی نگرانم هم واسه خودم و هم واسه بچه ام.اگر کسی چیزی میدونه لطفا
3

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی