Belorens Logo
nika6 تیر 1403

لب شکری ارثی هست یا نه ؟

من قصد بارداری دارم داخل فامیلامون یکی دو تا از نوزاد ها با مشکل لب شکری بودن به دنیا اومدن من خیلی نگرانم برای فرزند خودم

کسی هست که بدونه لب شکری بودن ارثی هست یا نه؟

پاسخ خود را بنویسید...

با توجه به نگرانی‌های شما دربارهٔ احتمال بروز لب شکری در فرزندتان، لازم است بدانید که لب شکری می‌تواند دارای عوامل ژنتیکی هم از پدر و هم از مادر باشد، اما تنها فاکتور موثر نیست. این حالت می‌تواند نتیجهٔ ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی باشد. اگر در خانواده‌تان مواردی از لب شکری وجود داشته‌است، ممکن است خطر وجود این شرایط در نوزادان بالاتر باشد، اما این به معنای قطعیت نیست.

توصیه می‌کنم قبل از بارداری به یک مشاور ژنتیک مراجعه کنید تا با ارزیابی دقیق تری از وضعیت خانوادگی و سلامت ژنتیکی، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد و راهنمایی‌های لازم را برای کاهش احتمال بروز این شرایط ارائه دهد. همچنین، پیگیری‌های دوران بارداری مانند سونوگرافی نیز می‌تواند به شناسایی زودهنگام هرگونه مشکل کمک کند.

پاسخ شما
discussion_inside.reply_modal.editor_placeholder
discussion_call_to_action.title

discussion_call_to_action.description

تاپیک‌های مرتبط

ELSA

ELSA

جلوگیری از لب شکری شدن جنین

سلام من قصد بارداری دارم ولی توی فامیل همسرم یه نوزادی تازه به دنیا اومده که لب شکری هست .باید چیکار کنم که از لب شکری شدن جنین جلوگیری کنه؟؟چیز خاصی باید بخورم یا پرهیز کنم؟؟؟
1

پاسخ

آخرین پاسخ: 13 شهریور 1403

.

دکتر پیمان برومند

مهناز هخامنش

هزینه عمل شکاف کام چقدره؟

سلام کسی میدونه هزینه عمل شکاف کام حدودا چقد هست؟برادرزاده ام که یه هفته است به دنیا اومده شکاف کام و لب داره و گفتن دو ماهش بشه عملش میکنن بیمه ندازن نگران هزینه ها هستن
7

پاسخ
(3 متخصص . 4 کاربر)

آخرین پاسخ: 13 شهریور 1403

.

دکتر معصومه سعیدی

mohsen

mohsen

بهترین سن برای عمل لب شکری

بهترین زمان برای انجام عمل لب شکری کی هست چه سنی بهترین سن هست؟ خواهر زاده من ۳ روز پیش به دنیا اومده ولی متاسفانه شکاف لب و شکاف کام باهم داره. گفتن باید عمل بشه تا نهایتا هفته آینده.تا چ زمانی میشه عمل رو عقب انداخت ؟؟
3

پاسخ

آخرین پاسخ: 13 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی

پری با نشاط

پری با نشاط

ژنتیک لب شکری از پدر به ارث میرسد یا مادر

به لحاظ ژنتیکی لب شکری و شکاف کام بیشتر از طرف پدر به ارث میرسه یا مادر؟ در نسل های بعدی چطور آیا روی اون ها هم تاثیر ژنتیک وجود داره و اون ها هم ممکنه از نسل های قبل تر به ارث ببرن؟
2

پاسخ

آخرین پاسخ: 13 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی

laya

laya

لب شکری در سونوگرافی مشخص میشه؟

سلام دوستان من تصمیم به بارداری دارم اما خیلی از لب شکری بودن فرزندم میترسم چون از فامیلای خیلی دورمون چند نفر لب شکری بودن و شکاف کام دارن می خواستم ببینم تو سونوگرافی معلوم میشه این مورد؟
1

پاسخ

آخرین پاسخ: 3 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی

طاهره

طاهره

لب شکری بودن جنین کی مشخص میشه؟

سلام، کسی اطلاعی داره جنین کی لب شکری بودنش مشخص میشه ممکنه تا به دنیا نیاد مشخص نشه؟
1

پاسخ

آخرین پاسخ: 3 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی