Belorens Logo
پری با نشاط19 خرداد 1403

ژنتیک لب شکری از پدر به ارث میرسد یا مادر

به لحاظ ژنتیکی لب شکری و شکاف کام بیشتر از طرف پدر به ارث میرسه یا مادر؟ در نسل های بعدی چطور آیا روی اون ها هم تاثیر ژنتیک وجود داره و اون ها هم ممکنه از نسل های قبل تر به ارث ببرن؟

پاسخ خود را بنویسید...
جراح گوش، حلق و بینی

سلام، شکاف لب یا لب شکری می‌تواند از طریق ژن‌های هر دو والد به فرزند منتقل شود، چه پدر و چه مادر. این اختلال می‌تواند نتیجه جهش‌های ژنتیکی یا ترکیبی از عوامل ژنتیکی از هر دو طرف خانواده باشد. در صورتی که یکی از والدین دارای شکاف لب یا کام بوده باشد، احتمال انتقال این شرایط به فرزندان وجود دارد، هرچند این احتمال مطلق نیست.

لب شکری می‌تواند از طریق ژن‌هایی که هم از مادر و هم از پدر به ارث می‌رسند، منتقل شود. اگر یکی از والدین شکاف لب داشته باشد، احتمال انتقال این ویژگی به فرزندان بیشتر است، اما این به این معنا نیست که حتما فرزندان آنها هم با شکاف لب به دنیا خواهند آمد.

اگر نگرانی‌هایی در این باره دارید، حتما مشاوره ژنتیک بروید. یک مشاور ژنتیک احتمال وجود شکاف لب و کام در فرزندانتان را بررسی میکند و اطلاعات دقیق تری در این باره به شما ارائه دهد.

پاسخ شما
discussion_inside.reply_modal.editor_placeholder
discussion_call_to_action.title

discussion_call_to_action.description

تاپیک‌های مرتبط

ELSA

ELSA

جلوگیری از لب شکری شدن جنین

سلام من قصد بارداری دارم ولی توی فامیل همسرم یه نوزادی تازه به دنیا اومده که لب شکری هست .باید چیکار کنم که از لب شکری شدن جنین جلوگیری کنه؟؟چیز خاصی باید بخورم یا پرهیز کنم؟؟؟
1

پاسخ

آخرین پاسخ: 13 شهریور 1403

.

دکتر پیمان برومند

مهناز هخامنش

هزینه عمل شکاف کام چقدره؟

سلام کسی میدونه هزینه عمل شکاف کام حدودا چقد هست؟برادرزاده ام که یه هفته است به دنیا اومده شکاف کام و لب داره و گفتن دو ماهش بشه عملش میکنن بیمه ندازن نگران هزینه ها هستن
7

پاسخ
(3 متخصص . 4 کاربر)

آخرین پاسخ: 13 شهریور 1403

.

دکتر معصومه سعیدی

mohsen

mohsen

بهترین سن برای عمل لب شکری

بهترین زمان برای انجام عمل لب شکری کی هست چه سنی بهترین سن هست؟ خواهر زاده من ۳ روز پیش به دنیا اومده ولی متاسفانه شکاف لب و شکاف کام باهم داره. گفتن باید عمل بشه تا نهایتا هفته آینده.تا چ زمانی میشه عمل رو عقب انداخت ؟؟
3

پاسخ

آخرین پاسخ: 13 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی

laya

laya

لب شکری در سونوگرافی مشخص میشه؟

سلام دوستان من تصمیم به بارداری دارم اما خیلی از لب شکری بودن فرزندم میترسم چون از فامیلای خیلی دورمون چند نفر لب شکری بودن و شکاف کام دارن می خواستم ببینم تو سونوگرافی معلوم میشه این مورد؟
1

پاسخ

آخرین پاسخ: 3 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی

طاهره

طاهره

لب شکری بودن جنین کی مشخص میشه؟

سلام، کسی اطلاعی داره جنین کی لب شکری بودنش مشخص میشه ممکنه تا به دنیا نیاد مشخص نشه؟
1

پاسخ

آخرین پاسخ: 3 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی

آویسا

آویسا

دلیل لب شکری شدن نوزاد

کسی میدونه دلایل لب شکری شدن جنین چیه؟؟چرا بعضی نوزادها این جوری به دنیا میان؟؟من دو ماهه باردارم و استرس اینو دارم که بچه ام این مدلی به دنیا نیاد
2

پاسخ

آخرین پاسخ: 1 مرداد 1403

.

دکتر محمدعلی بیات شهبازی