سارا29 مرداد 1403

نوشیدنی آلوئه ورا برای کاهش ورم بینی موثره؟

درسته که آلوئه ورا خواص ضد التهابی داره و نوشیدنی آلوئه ورا باعث میشه ورم بینی بعد از عمل کم بشه؟

مراقبت بعد از عمل بینی
ورم بینی
پاسخ خود را بنویسید...
جراح گوش، حلق و بینی

هرچند که اثربخشی مستقیم آلوئه ورا برای کاهش ورم بینی پس از جراحی به طور مستقیم به اثبات نرسیده است اما گیاه آلوئه ورا خواص ضد التهابی و تسکین‌بخشی دارد و نوشیدنی طبیعی آلوئه ورا ممکن است باعث تسریع ترمیم بافت‌ بینی و کاهش التهاب آن شود.

پیش از هر چیز، از توصیه‌های پزشک خود برای مدیریت التهاب بعد از عمل پیروی کنید و از کمپرس سرد و داروهای تجویز شده استفاده کنید.

جراح گوش، حلق و بینی

مصرف نوشیدنی هایی مثل آلوورا، آب آناناس، آب کرفس و سکنجبین باعث برطرف شدن التهاب بینی بعد از عمل و از بین رفتن کبودی بینی در زمانی کوتاهتر می شوند. یکی دیگر از مواردی که میتواند به برطرف شدن کبودی بعد عمل بینی کمک کند ژل رویال است که فرآیند ترمیم را تسریع می کند.

جراح گوش، حلق و بینی

تاثیر آلوئه ورا بر ورم بینی از نظر علمی به اثبات نرسیده است. برای کاهش ورم بینی بعد از عمل بهتر است از توصیه‌های پزشک خود پیروی کنید.

غالبا مصرف آب کرفس برای کاهش ورم بینی توصیه می‌شود و آب آناناس طبیعی نیز نقشی مهم در کاهش التهاب بینی بعد از عمل ایفا می‌کند.

بله، آلوئه ورا به دلیل خواص ضد التهابی طبیعی که دارد، می تواند به کاهش التهاب و ورم کمک کند. نوشیدنی آلوئه ورا نیز ممکن است تأثیر مثبتی در کاهش ورم عمومی بدن داشته باشد، اما باید در نظر داشت که تأثیرات آن روی کاهش ورم بینی بعد از جراحی به طور علمی ثابت نشده است. ورم بعد از عمل بینی بیشتر به علت واکنش طبیعی بدن به جراحی است و به مرور زمان کاهش پیدا می کند. برای کاهش ورم بعد از جراحی بینی، بهتر است به توصیه‌های جراح خود مثل استفاده از کمپرس سرد و رعایت تغذیه مناسب بیش از هر چیز بپردازید. مصرف نوشیدنی‌های طبیعی مانند آلوئه ورا به عنوان بخشی از یک رژیم سالم می تواند مفید باشد، اما تنها درمان ورم نیست.

پاسخ شما
discussion_inside.reply_modal.editor_placeholder
discussion_call_to_action.title

discussion_call_to_action.description

راه‌حل مرتبط

عمل زیبایی بینی
عارفه سبحانی

عارفه سبحانی

عمل زیبایی بینی با وجود بیماری آسم

سلام خسته نباشید.میخواستم سوال کنم آسم داشته باشیم میتونیم عمل کنیم؟ آسم و عمل بینی تداخلی ایجاد نمیکنه ؟ بیهوشی عمل زیبایی بینی باسابقه آسم خطرناک نیست ؟🙏
3

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی

آنا

آنا

جوش نخوردن پره بینی ۳ ماه بعد عمل

سلام من حدودا سه ماهه ک عمل کردم . پره سمت راست بینیم از داخل ی مقدارخیلی کمی بازه و جوش نخورده. خیلی نگرانم طبیعیه بنظرتون یا مشکلی هس؟
2

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی

nargol

خلط خونی بعد از عمل جراحی بینی

سلام سوالم اینه ک یه هفته اس که عمل کردم ولی امروز خلط خونی دارم چیز خطرناکی نیس؟یا عادیه؟
3

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی

r2403627651

حساسیت به چسب بینی پس از جراحی بینی

پوستم به چسب بینی حساسه و هرسری زخم میشه پیشنهادتون چیه بجای چسب چی میتونم استفاده کنم؟
2

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی

neda.TEH

neda.TEH

نوک بینی گرد بهتره یا تیز؟

من میخوام بینیمو عمل کنم. صورتم کشیده است. برای صورت من نوک بینی گرد قشنگتره یا تیز؟ هر کدوم از نوک بینی نوک تیز و گرد به چه صورتایی میاد؟
1

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی

chika_toofighi

chika_toofighi

نمیدونستم باردارم عمل بینی کردم

سلام من 10روز پیش عمل بینی انجام دادم.روز قبل از عمل باید پریود میشدم ولی نشدم و منم رفتم عمل انجام دادم چون گفتم شاید از استرس عقب افتاده ولی تا الان پریود نشدم و دیروز که بی بی چک زدم دیدم باردار هستم.واسه بچه ام مشکلی پیش نمیاد؟ خیلی نگرانم هم واسه خودم و هم واسه بچه ام.اگر کسی چیزی میدونه لطفا
3

پاسخ

آخرین پاسخ: دیروز

.

دکتر محمدعلی عباسی